قطعا اسم ایران خودرو را به کرات شنیده اید‌. ایران خودرو دیزل در ابتدا با نام خاور فعالیت خود را در صنعت خودروسازی شروع کرده بود. در مراحل اولیه روزانه فقط یک خودرو می توانست تولید کند. قطعا هر فردی زمانی که نام کامیون را می شنود یاد کامیون نارنجی بنز می افتند. همواره افرادی که در صنعت خودرو سنگین نیستید هم اکنون کامیون را با این برند می شناسند. خاطرات زیادی را با کامیون های بنز نارنجی دارند. ایران خودرو دیزل

امروزه ایران خودرو دیزل در صنعت خودروسازی سهم زیادی را دارد و محصولات با کیفیتی تولید و روانه بازار کرده است.

در ادامه مطلب به صورت مختصر و مفید اما در عین حال کامل اطلاعاتی را در رابطه با این برند محبوب و محصولاتش را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. ضمن اینکه در انتهای مقاله یکی از برترین بنگاه های معاملاتی خودرو سنگین را معرفی می کنیم تا با خیال آسوده خرید کنید.

محصولات ایران خودرو دیزل

قدیمی ترین کامیون ساز ایرانی که با کامیون های بنز محبوبیت و شهرت زیادی در کشور پیدا کرده بود کامیون های که زمانی به عنوان برجسته ترین ها در کشور بودند. حال می خواهیم به کامیون های جدید و قدیم این برند بپردازیم با ما همراه شوید.

کامیون نارنجی بنز معروف به قولک

کامیون بنز نارنجی که از دیر باز همراه با جاده های کشورمان است. در نوسازی و بهسازی شهری و جاده ای نقش بسزایی را ایفا کرده بود. هم اکنون نیز در بازار جزو پرطرفدارترین ها هستند. همواره افراد این کامیون نارنجی را به چینی ها ترجیح می دهند. ایران خودرو دیزل با توجه به پیشرفت تکنولوژی کامیون بنز خود را توسعه داده و تجهیزاتی را به آن اضافه نموده است تا مطابق با بازار روز باشد و بتواند همچنان در جاده ها بتازد.

این قولک نارنجی دارای استهلاک کم می باشد. موتور استفاده شده در این کامیون 280 اسب بخار و 1050 نیوتن متر گشتاوری دارد. موتور استفاده شده در آن برای خود شرکت مرسدس بنز با کد BENZ OM 355LA است.

گیربکس معروف زد اف 16 دنده ای در این مدل استفاده شده است. با اینکه این مدل کامیون قدیمی است ولی استاندارد یورو 4 را توانست دریافت کند.

این کامیون بنز در دو مدل 1924 و 2631 در بازار موجود است. دارای دو کاربری باری و کمپرسی می باشد. 1924 یک کامیون 19 تنی است و 2631 یک کامیون 26 تنی به حساب می آید.

کشنده پر فروش بازار فوتون ایران خودرو دیزل

یکی از کشنده های معروف بازار که همواره مورد توجه مردم می باشد کشنده فوتون 430 و 460 است. این کشنده چینی یک خودرو ساخت شرکت فوتون چین است که ایران خودرو دیزل آن را مونتاژ و در بازار عرضه می دارد.

این دو کشنده از لحاظ موتور بیشتر متفاوت هستند. فوتون 430 که در بازار به عنوان فوتون H4 نیز معروف است دارای موتور کامینز با کد ISGe 4 -430 است. این موتور 430 اسب بخار در 1900دور در دقیقه قدرت و 2200 نیوتن متر گشتاوری تولید می کند. موتور از نوع 6 سیلندر با یورو 4 می باشد. فوتون 430 یک کشنده پر قدرت 43 تنی است.

فوتون 460 یا همان کشنده فوتون H5 دارای موتور 460 اسب بخاری در 1900 دور در دقیقه و توان تولید حداکثر گشتاوری 2300 نیوتن متری است. این موتور نیز شبیه فوتون 430 دارای استاندارد یورو 4 است. فوتون 460 یک کشنده 44 تنی است.

کشنده فوتون دارای تجهیزات زیادی مانند سیستم هشدار انحراف از مسیر، آینه بغل برقی مجهز به گرمکن، رکلاژ اتوماتیک لنت های ترمز، قفل عرضی دیفرانسی، جعبه نگهدارنده اشیاء، بادگیر سقف و جانبی کابین، دکمه استارت روی موتور، قابلیت تنظیم فرمان به صورت بادی، ریموت کنترل، فیلتر جدا کننده آب از سوخت سیستم تنظیم ارتفاع تعلیق عقب از داخل کبین و از راه دور، کلید قطع کن برقی اصلی خودرو، سیستم تهویه اتوماتیک، چراغ جلو LED، قفل مرکزی دربها، صندلی راننده و کمک راننده قاب تنظیم و مجهز به کمربند ایمنی سه نقطه، چراغ پشت کابین، تاخوگراف، سیستم ترمز مجهز به فیلتر رطوبت گیر، سیستم سپهتن، گرمکن صندلی راننده، فلاپ های بغل، خروجی 2 ولت، بوق بادی و برقی، پیش گرمکن هوای ورودی به موتور، بخاری درجا، گرمکن مخزن ادبلو، کروز کنترل، روکش صندلی چرمی و پارچه ای، شیلنگ باد می باشد.

ون وانا ایران خودرو دیزل

با توجه به اینکه ون در بازار کم است و کمبود آن ویژه در حمل و نقل عمومی مشاهده می شود. ایران خودرو دیزل در سال 1402 ون وانا خود را روانه بازار کرده است. این ون با اینکه تازه وارد بازار می باشد اما استقبال خوبی از آن شده به صورتی که چندین مرتبه خرید نقد و اقساط این ون را ایران خودرو دیزل برای کاربران باز کرده بود.

ون وانا یک ون با قدرت 150 اسب بخاری و توان تولید 245 نیوتن متر گشتاوری می باشد این ون توانست استاندارد زیست محیطی یورو 5 را کسب کند. گیربکس آن از نوع دستی مدلzomaxاست. ظرفیت ون وانا 12+1 است. امیدوارم در صنعت حمل و نقل و مسافربری به خوبی عمل کند.

خرید نقد و اقساط محصولات ایران خودرو دیزل

یکی از بنگاه های معتبر در زمینه خرید و فروش انواع خودروهای تجاری داخلی و خارجی در سطح کشور شرکت دیزلیران می باشد. شما می توانید انواع خودروهای صفر و کارکرده کامیون بنز، کشنده فوتون و ون وانا را از این شرکت خریداری نمایید. ضمن اینکه تمام ثبت نامی های جدید انواع خودروهای دیزلی از طریق وب سایت دیزلیران اطلاع رسانی می شود.

برای ثبت نام کشنده فوتون، ون وانا و کامیون باری و کمپرسی بنز در هر دو مدل با کارشناسان فروش دیزلیران تماس بگیرید.