با وجود قابلیت اطمینان و طول عمر، خنک کننده خانه با سیستم اسپلیت می تواند مشکلاتی را تجربه کند که نیاز به تعمیر حرفه ای دارد. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که کولر گازی اسپلیت شما به طور یکنواخت خنک می شود. این می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، اما بیشتر آنها به راحتی با کمک یک سرویس تعمیر تهویه مطبوع مجاز و مجرب مانند خنک کننده و گرمایش شن های سفید در کتی قابل رفع هستند.

 

مشکلات خنک کننده ناشی از کثیف یا گرفتگی فیلترهای هوا

فیلترهای هوا از ورود کثیفی و زباله به کویل اواپراتور کولر گازی اسپلیت شما جلوگیری می‌کنند، به این ترتیب هوای سردتری تولید می‌شود. با این حال، با گذشت زمان، این فیلترهای هوا ممکن است مسدود شوند. این جریان هوا را محدود می کند و AC شما را مجبور می کند سخت تر کار کند و انرژی بیشتری مصرف کند. همچنین می تواند منجر به تشکیل یخ روی سیم پیچ اواپراتور شود. تمیز کردن منظم فیلترهای هوا بسیار مهم است و انجام این کار می تواند عملکرد خنک کننده تهویه مطبوع اسپلیت شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

 

یکی دیگر از مشکلات رایج خنک کننده ناشی از کثیف یا گرفتگی چرخ دمنده است. این می تواند کارایی سیستم شما را نیز کاهش دهد. مهم است که دفترچه راهنمای کاربر خود را بررسی کنید تا مشخص کنید که آیا سیستم شما عملکرد خود تمیز شونده دارد یا خیر، و چگونه آن را فعال کنید.

 

عملکرد کولر گازی اسپلیت شما زمانی که ترموستات آن روی دمایی متفاوت از اتاق شما تنظیم شود، می تواند کاهش یابد. به همین دلیل است که همیشه باید مراقب تنظیمات ترموستات خود باشید و در صورت نیاز آنها را تغییر دهید. برای اطلاعات بیشتر لطفا به خدمات تعمیر اسپیلت مراجعه کنید

 

سطوح پایین مبرد

مبرد موجود در تهویه مطبوع اسپلیت شما همان چیزی است که گرما را جذب کرده و آن را به هوای خنک تبدیل می کند، بنابراین بسیار مهم است که در سطوح مناسب برای حفظ خنک کننده کارآمد باقی بماند. از دست دادن مبرد می تواند به دلیل از دست دادن شارژ دستگاه تهویه مطبوع باشد، یا اگر نشتی در خط مبرد وجود داشته باشد، ممکن است اتفاق بیفتد.

 

نشتی کولر گازی می تواند باعث آسیب و مشکلات دیگر شود. برای جلوگیری از تعمیرات گران‌تر در جاده، تعمیر قطعات نشتی فوراً مهم است.

 

یک مینی اسپلیت بدون کانال برای تامین گرمایش و سرمایش خانه شما به یک واحد کمپرسور/کندانسور در فضای باز نیاز دارد. این واحد اغلب در یک منطقه باز قرار دارد که باعث می شود کثیفی و سایر زباله ها به راحتی وارد واحد شوند. تمیز کردن فیلتر هوا و اطمینان از وجود حداقل شش اینچ در اطراف دستگاه برای جلوگیری از این اتفاق مهم است. علاوه بر این، اگر واحد کندانسور توسط بوته ها یا سایر مواد گیاهی مسدود شود، می تواند توانایی آن را برای تبادل هوا با واحد داخلی محدود کند. این می تواند در طول یک بازدید سالانه تعمیر و نگهداری توسط یک متخصص برطرف شود.